Nederland

Proefslapen bij Van der Valk Schiedam

Het is inmiddels al 2 maanden geleden dat wij een nachtje heb overnacht bij Hotel Van de Valk in Schiedam. Dit was voor ons ook een beetje onverwachts, doordat ik een facebookactie had gewonnen voor het proefslapen in hun splinternieuwe hotel. Het is iets wat je niet elke dag overkomt en dat maakt het des te leuker! Alleen toen was ik nog niet met deze blog begonnen, maar vind het wel erg leuk om mijn ervaring met jullie te delen.

Wij hebben online gereserveerd en de enige kamer die beschikbaar was de superior kamer. Het is één van de luxere kamers die ze hebben en beschikt over een tweepersoon bubbelbad en een inloopdouche met een dubbele rainshower aanwezig was.

Zelfs bij binnenkomst kon je ruiken dat het hotel echt nieuw was en werden vriendelijk ontvangen bij de receptie. Wij kregen kamer 802, waar als eerste gasten gingen overnachten. Dat had ik niet verwacht en vond dat ook best bijzonder om in bed van hotel te slapen waar nog niemand geslapen heb. Zelfs het heerlijke bad en de riante douche was nog niet gebruikt door gasten en ik denk dat je dit maar één keer in je leven gaat meemaken.

Echt veel tijd hadden wij niet, doordat mijn we ook nog uitgenodigd waren voor een verjaardag mijn aangetrouwde neef, die voor het eerst na alle coronamaatregelen zijn verjaardag weer kon vieren. Alleen wou Marcel ook gebruik van het bad maken en wou ik wel de regendouche gaan uitproberen om te kijken of dit iets voor mij is. Uiteraard ben ik ook nog eventjes in het bad gegaan, maar daar was eigenlijk iets te kort tijd voor om hier uitgebreid van te kunnen genieten.

We waren weer helemaal fris en konden aan het avondeten beginnen, dit zat overigens niet bij de winactie in. Alleen als je al gratis mag overnachten, dan eet je uiteraard ook bij het restaurant van het hotel. Hier was je niet toe verplicht, alleen kan je altijd wel goed eten bij Van der valk en vonden dit net zo makkelijk.

Als eerste kregen wij een amuse die bestond uit zelfgemaakte nacho’s die echt zo lekker was! Nu ik eraan terugdenk, krijg ik er gewoon spontaan weer zin in! Dat heb ik niet snel en vond het ook erg jammer dat ze dit niet op de kaart als een voorgerecht hadden staan, anders had ik dit zeker genomen.

Mijn voorgerecht leek wel een broodmaaltijd en kon ik beter delen met Marcel. Wat we ook gedaan hebben, want er was genoeg voor twee! Al had hij carpaccio als voorgerecht, die echt lekker was en heb hier ook een beetje van mee gesnoept. Ik had zelfs spijt had dat ik die niet genomen had, omdat ik mijn voorgerecht wel een klein beetje vond tegenvallen.

Gelukkig was de zalm die ik als hoofdgerecht genomen had, wel erg lekker. Zeker met de combinatie de groene asperges, iets wat ik echt graag mag eten. Nu vond Marcel zijn kipschnitzel tegenvallen en dat is dan nogal zacht uitgedrukt. Zelf had ik ook een hapje genomen, maar hij was echt niet lekker en hoop dat ze deze inmiddels wel van de kaart hebben gehaald.

Voor een nagerecht was er echt geen ruimte meer en om eerlijk te zijn, zijn wij niet van die grote eters. Wij kiezen dan ook altijd vaak voor een voorgerecht en als de nagerechten er echt iets lekkers tussen zit, dan gaan we voor een toetje.

Als ik op een nieuwe plek ben, dan wil ik altijd eventjes gaan fotograferen van de omgeving. De locatie had ik thuis al opgezocht en mijn onderwerp zou het Liduina Basiliek in Schiedam zijn. Waar ik wel van baalde was dat er een kar met stellingen voor de marktkramen stond. Toch besloot ik de foto te maken, in de hoop dat ik het met Photoshop het weg kon halen. Alleen zoals je kan zien was dat niet gelukt, omdat de foto er niet mooier op werd. Daarom heb ik het besloten om deze kar in de foto te laten staan en zal ik in de toekomst deze plek nog een keer bezoeken om hier een foto van te maken.

Nadat ik hier snel de foto gemaakt had, zijn we  naar mijn nicht gegaan om de verjaardag van haar man te vieren. Het was wel weer eventjes wennen met een woonkamer met zo’n 30 mensen, een hond en kinderen tussen te zitten, maar we hadden een super gezellige avond beleefd.

Rond 12 uur in de nacht kwamen we weer bij het hotel aan en was zo moe, dat ik na mijn kopje thee meteen wilde gaan slapen. Alleen kwam ik helaas niet in slaap en heb tot 03:30 wakker gelegen en zelfs tussendoor nog eventjes beneden bij de ingang een sigaretje gerookt.

Na een paar uurtjes geslapen te hebben, konden we rond 9 uur aan het ontbijt beginnen. Het was niet super uitgebreid, maar wel keuze genoeg om je buikje vol te eten om de dag voor te komen. Ik was zo blij dat de worstjes van kip waren met roerei en rosbief met brie, heb ik mijn broodje gevuld met het verse plakje brood dat ik had afgesneden. Het brood zie je niet op de foto staan, maar we hebben wel genoten van ons heerlijk ontbijtje.

Het zwembad en het wellness gedeelte was helaas nog niet klaar, wat wel jammer was. Al vraag ik mij nu wel een beetje af of we er überhaupt wel tijd voor hadden. Alleen Marcel was wel nieuwsgierig hoe dit gedeelte eruit kwam te zien en vroeg of wij mochten kijken.

Schijnbaar waren we niet de enige, want er was nog een ouder stel die hier aan het kijken was. Hier raakte wij mee aan de praat en woonde hier op 5 minuten afstand vandaan. Zij hadden ook de winactie via Facebook gewonnen, wat mij wel bijzonder lijkt om dit te ervaren als het zo dicht bij huis is. Ook het uitzicht was adembenemend en keek je zo over Schiedam, richting Rotterdam en aanliggende plaatsen heen.

Ik kon mij echt wel voorstellen hoe mooi dit op de foto zou uitgekomen zijn als je hier in de avond van gemaakt zou hebben. Alleen mochten we hier wel een kijkje nemen, maar niet met camera gaan fotograferen. Ik denk achteraf dat dit ook niet te doen was geweest, want de ramen zaten helemaal onder stof van de verbouwing.

Wij hebben echt genoten van het hotel en vonden het een unieke ervaring, al was het wel een vreemd gevoel om zonder te betalen weg te gaan. Want het eten hadden wij al in het restaurant afgerekend, omdat ik het niet fijn vinden om met een openstaande rekening weg te gaan. Of we ooit terug zullen gaan, dat kan ik nu nog niet zeggen. Dit doordat wij meestal slapen bij mijn familie, maar mocht het voorkomen dan zullen we deze plek zeker in gedachten houden.